Fresh box | Yellowtail Fillets | Caught in Struisbaai & Cape Point
Fresh box | Yellowtail Fillets | Caught in Struisbaai & Cape Point
Fresh box | Yellowtail Fillets | Caught in Struisbaai & Cape Point
Fresh box | Yellowtail Fillets | Caught in Struisbaai & Cape Point
Fresh box | Yellowtail Fillets | Caught in Struisbaai & Cape Point
Fresh box | Yellowtail Fillets | Caught in Struisbaai & Cape Point
Fresh box | Yellowtail Fillets | Caught in Struisbaai & Cape Point
Fresh box | Yellowtail Fillets | Caught in Struisbaai & Cape Point
Fresh box | Yellowtail Fillets | Caught in Struisbaai & Cape Point
Fresh box | Yellowtail Fillets | Caught in Struisbaai & Cape Point
Fresh box | Yellowtail Fillets | Caught in Struisbaai & Cape Point
Fresh box | Yellowtail Fillets | Caught in Struisbaai & Cape Point

Fresh box | Yellowtail Fillets | Caught in Struisbaai & Cape Point

Regular price R299 R0 Unit price per

Content

This catch of the day features 2 yellowtail fillets this yellowtail has been locally and sustainably caught by our artisanal handline fisherman, one hook, one line, one fish at a time.  We have carefully selected for you to enjoy with your family or friends.

  • 2 xYellowtail Fillets ( +_900g-1100g per fillet )

This box is ideal for any fish lover to add some variety into their week day cooking or on the braai. We have taken care of the mess, you look after the rest. Your fish will arrive in individual vacuum packs, to make it easy to use at home.  

Instructions:

Your box will arrive fresh, simply store in your fridge  and use at your leisure (up to 5 days).  For home freezing, freeze on the day of arrival, and use within 3 months.  Yellowtail flesh colour may change colour from a light white to light brown once frozen (this is normal).

http://fishwife.co.za/smoky-yellowtail-braai/


For easy recipes and more information on how to prepare the fish, please visit our partner site fishwife.co.za 

Notes/Special Requests:

When you check out there is a section for notes, here you can tell us if you have any special requests for the cutting of your fish.  This is also a great place to tell us if your door bell does not work or any other info you want to share with us to streamline getting you the freshest fish in town to your door quickly.

Sustainability

http://wwfsassi.co.za/fish-detail/113/

Delivery:

R50.00 for all zoned areas 

CBD | Southern Suburbs | Houtbay | Plattekloof 

Delivery: Monday to Friday (Same Day Delivery)

  • Order before 11am and receive your delivery the same day.

  • Order after 11am and receive your delivery the following day.

Deep South | Tableview | Blouberg | Melkbos | Durbanville Stellenbosch | Somerset West | Franschhoek | Paarl | Surroundings

Delivery: Monday | Tuesday to Friday

  • Order before 3pm and receive your delivery the following day.

  https://greenfish.co.za/pages/where-we-deliver

 


Customer Reviews
4.9 Based on 79 Reviews
Write a Review

Thank you for submitting a review!

Your input is very much appreciated. Share it with your friends so they can enjoy it too!

Filter Reviews:
HH
18/09/2020
Hendrik H.
South Africa South Africa
Fresh fish

Excellent fresh fish

GB
18/09/2020
GRANT B.
South Africa South Africa
Yellowtail

Brilliant service and excellent fish!

AE
11/09/2020
Anika E.
South Africa South Africa
Yellowtail fillets from the sea to my frying pan

So fresh, so delicious and arrived at my door in less that 4 hours from ordering, perfectly packed! Absolutely delighted.

LE
10/09/2020
Leslie E.
South Africa South Africa
Frozen fillets

Disappointingly these Yellowtail fillets were previously frozen, it was fine but not amazing like other fish we've gotten from Greenfish previously. And the portions were huge and much more than we could eat so we put the other fillet in the freezer when they first arrived. That fish really not going to be great now that it was frozen, thawed and frozen again by us. This is the second time fish was claimed to be fresh but in reality was frozen. Not worth the risk going forward. Will probably just stick to prawns and calamari going forward as those are always frozen so no surprises.

10/09/2020
Greenfish

Dear Leslie, thank you for taking the time to give us your feedback. Thank you for taking my phone call today, when I called to find out why you thought the fish was previously frozen & you could give me no assistance as you stated you did not cook the fish. If you can assist me with more information I can best help you going forward. I also recall your complaint saying our farm raised fresh ocean trout was also previously frozen, which I can tell you is simply not true, we have no need to freeze the beautiful ocean trout as we can collect from the farm daily as we require. As for the yellowtail, if you look at my instagram feed or FB you will see I posted a pic of me out to sea off Dassen island in search of yellowtail, that was on Tuesday. The fish was caught, bled and put straight into ice on the boat, better than that one can simply not ask for, it was delivered to your home in under 24 hours (wednesday)from been caught by my own hands. As you will notice we update our web page daily. the last few weeks we have not had yellowtail listed as the weather did not allow us to go out and catch any. In times like this I offer other farmed alternatives. I have taken the time to call you a second and 3rd time to chat to your husband who you said cooked the fish, to try better understand this confusion. He claims "you can tell" and "he knows" that is was frozen, when I have tried to get details as to why he stated "its because the fish was firm and resistant". While I am sorry you are dissatisfied, better than this is simply not possible. As stated on the phone, I invite you to come to our premises and inspect what our fish looks like to help you better understand what we do. thank you Ryan

JS
10/09/2020
Jaap S.
South Africa South Africa
Super tasty and fresh

First time making yellowtail; used fishwife’s recipe. Stunning success, very flavourful. Have to add that when opening the packaging, the fish was so fresh it smelled like the ocean, not “fishy” at all. Portion is enough to serve 6 people comfortably.

A Greenfish Customer
PM
09/09/2020
Patrick M.
South Africa South Africa
Best fresh fish in Cape Town

Couldn’t wait to get the yellowtail fish ! Great service and fish was fresh (as always!).

AB
25/08/2020
Alan B.
South Africa South Africa
Yellowtail

Extremely happy with the fresh fish , nicely cleaned and wrapped. Waiting to order some kabeljou when available.

MS
01/08/2020
Martin S.
South Africa South Africa
Yellowtail Fillets

On time delivery, good packing. Fish was very fresh and very tasty. Definitely enough food for 4 people. Will definitely order from you again. Many thanks Martin

MW
30/07/2020
Megan W.
South Africa South Africa
10/10 - Again!

Greenfish really delivers - this is the most beautifully fresh seafood, expertly filleted and so neatly packed. The friendly, super speedy delivery is the cherry top. Absolute winner!

A Greenfish Customer
PM
27/07/2020
Patrick M.
South Africa South Africa
Fresh Yellow Tail fish

The delivery service was quick and we enjoyed the fish the same day we ordered it. Definitely hooked as a customer!

TF
23/07/2020
Trish F.
South Africa South Africa
Great fresh fish and great service with delivery

I had a box of yellowtail which was fresh out the sea and absolutely delicious. The gentleman that did my delivery was fantastic. Will definitely be ordering again. Thank you greenfish team.

AG
23/07/2020
Ashton G.
South Africa South Africa
Love Greenfish

Excellent, consistent service, perfectly packaged. Nothing beats fresh fish. Thank you.

MS
23/07/2020
Maurice S.
South Africa South Africa
Yellow Tail

Your presentation is great. We braaied the yellow tail for 15\16 minutes and used a lemon butter sauce over the fish. The result = DELICIOUS !!!

MD
21/07/2020
Michelle D.
South Africa South Africa
Excellent Yellow tail

Cleaned to perfection and well packaged Fish wash fresh and firm great size fillets - I will definitely become a regular and look forward to trying the other seafood options soon

DC
15/07/2020
Doris C.
South Africa South Africa
Yellow tail Box.

I was really impressed. Very happy customer. Thank you so much. Will be ordering soon. Best Regards Doris Calone

Greenfish Fresh box | Yellowtail Fillets | Caught in Struisbaai & Cape Point Review
KM
15/07/2020
Karen M.
South Africa South Africa
Flippen good Yellowtail Fillets

I was very impressed with the service of Greenfish. The online store is easy to use. I was pleasantly surprised at how large the Yellowtail fillets were. The quality of the fish was first class.

AF
14/07/2020
Aliya F.
South Africa South Africa
The best fresh fish in Cape Town delivered to your door!

Ordering from Greenfish was a breeze! And the quality of the fish that arrived was excellent, perfectly packaged for convenience and ease! The prices are very competitive and I like the fact that everything is sustainably caught!

NB
11/07/2020
Nikki B.
South Africa South Africa
Yellow Tail

Amazing ! Fish was fresh (delicious)and beautifully packed An all round 1 st class experience

KR
10/07/2020
Kyle R.
South Africa South Africa
Yellow tail

Great Yellow Tail. Efficient and speedy delivery. I’m glad I found you.

LF
05/07/2020
Lynne F.
South Africa South Africa
Excellent

Efficient and delicious